Herregeen erresuma
Plisti
Bazen behin hurbileko erresuma bat non menekoek errege bakarra izan beharrean, lau errege zituzten edo bost edo sei akaso... errege HAEE, errege HEZKUN, errege HABE, errege HIZKUNTZESKOL, errege HPS, errege...(H-z hasitako izena nahikoa zen herrege izateko ia). Erregeok menekoak lan gogorretan jartzen zituzten urte luzeetan, lau edo bost edo sei urtetan akaso... Esanak esan, ordainetan ez zizkieten odolkiak ematen, kaligrafia politez hornitutako paperlaukiak baizik.
Han ibiltzen ziren meneko oro aurrera eta atzera, gorte batetik bestera, lasai bizitzea ahalbideratuko zien lakrezko zigiluaren bila. Batzuetan, arrazoia jaunak jakin, errege batek ukatutakoa besteak onetsi egiten zuen; eta beste batzuetan, arrazoia jaunak jakin, paperlaukiak zirela-eta, erregeak muturtu eta euren artean sesioan hasten ziren.
Kontua da garaiko koblakariek diotenez, soroak paperez bete zirela eta harrez gero, lur haietan ez zela gari askorik erne.
Plasta
Auto-ikaskuntzaren bekatuak (IV): Bogaren gabeziak
Aurrekoan bagenioen Boga programaren kontzepzio orokorrak kale egiten zuela; erabileran oinarritu beharrean, informazioaren transmisioan oinarritzen zelako. Baina badira akats nagusi honetatik batik bat eratorritako beste zenbait huts. Hona:
- Bogak funtsa sekuentzializazioan eta testean duen ibilbide bakarreko liburu digitalizatu baten itxura du. Lehen liburuan irakurtzen genuena orain ordenagailuan irakurtzen dugu, multimediaz hornitua. Alta honek guztiak ez du irakaskuntza bermatzen ( “La interactividad no está en el clic, sino en el think” dio Martinez Aldanondok).
- Syllabus gramatikala du. Ikusi besterik ez dago ikasleak estratoko testa egiten duenean txostenetan agertzen den eduki zerrenda.
- Ez dago ondo tenporalizatuta. Ikasle gehienek ezin dute ikas-erritmo normal batek eskatuko liekeen estrato kopurua bete. Egia da ez dutela ariketa guztiak zertan egin. Baina nola daki ikasleak zein ariketa den klabea eta zein ez?. Irakasleari ere oso nekeza (ezinezkoa egia esan) egiten zaio ikasle bakoitzaren ariketaz ariketako ibilbidea taxutzea. Finean betiko joera mekanizista dugu, 300 ariketa estratoko, kontuan izan gabe zenbat denbora eskatzen dion honek ikasleari. Denbora eta ezinegona.
Bigarren mailako kontua dela dirudien hau da gure artean behintzat ikasleek Bogari egiten dioten kritika usuena.
- Ariketek gorabehera ugari dituzte. Sarritan koherentzia falta zaie (edukia -maila/ erraza -zaila/ agerikoa -ez hain agerikoa). Programaren egileen arteko koordinazio akatsak nabari dira. Ariketek berek ere erru dexente dituzte eta denbora luzeegia ematen da berauek konpontzeko.
- Boga pakete itxia da, irakasleon partaidetza bere garapenean eta hobekuntzan hutsaren hurrengoa. Norbaitek beste bati saltzen dion pakete informatiko baten itxura du. “Boga” erosten dugu “Panda” erosiko genukeen tankeran.
- Kanpo-osagaiak falta zaizkio, kanpus birtuala alegia (foroak, harreman-guneak, txatak, elkarketa-saioak, liburutegia...). Badirudi Hatorrek bete behar zuela hutsune hori baina El Correori saldu zitzaion eta ez dakit zertan geratu den hori.
Ikusten duzuenez, primerako sakafaltasa naiz. Baten batek honez gero esan du...baina bertuterik ez al du ikusten morroi honek? Egia esan bai, baina ez al zarete konturatu bekatuei buruz ari naizela?
Eta bekatu egiten duenak penitentzia merezi du, jainkoarren!
2 Comments:
Badakizu, H-a, hutsa, hotsik ez daukan letra (Hegoaldeko euskaran behintzat).
8:14 AM
Hutsa hainbatean hutsala. Haatik, hainbat hanpurus haginka harrapakinari, haumaka, hurrupaka. Horregatik hainbeste herritar hasperenka, haserre,hormari hortzika. Hobe helburuak hertsiki habetzea. Halabiz.
2:27 AM
Post a Comment
<< Home